Taisyklės

Iš Interaktyvaus Hogvartso pagalba.

Bendrosios taisyklės

  1. Interaktyvus Hogvartsas - tai RPG (angl. RolePlaying Game) tipo forumas.
  2. RPG temose kuriamos įsivaizduojamos istorijos, kuriose dalyvauja forumo dalyvių sukurti personažai.
  3. Forume pranešimai turi būti rašomi lietuviškais rašmenimis (ą, č, ę, ė, į, š, ų, ū, ž).
  4. Iš forumo dalyvių tikimasi pagarbos Administratorių, Moderatorių ir kitų forumo dalyvių atžvilgiu. Pranešimai turi būti rašomi taisyklingai, laikantis gramatikos taisyklių.
  5. Forumo aplinkoje griežtai draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius, taip pat įvairius jų išvedžiojimus (pvz. tik dalį žodžio, „nukandant“ žodžio galūnę, dalį raidžių pakeičiant žvaigždutėmis ar kitais simboliais), kai iš konteksto yra aišku, koks žodis turėtas omenyje.
  6. Šių taisyklių bei forumo Administracijos nustatytos ir pagalbos puslapyje aprašytos tvarkos laikytis privaloma. Nesilaikant jų, gali būti skiriamos taisyklių pabaigoje išvardintos sankcijos.
  7. Iškilus neaiškumams dėl įspėjimo ar manant, kad jis buvo gautas nepelnytai, derėtų kreiptis į administracijos atstovus (administratorius, globalius moderatorius ar už atitinkamą sritį atsakingus ministerijos darbuotojus). Mėginimai įžiebti konfliktą bei skatinti pyktį forume yra nepagarbus elgesys tiek sau, tiek kitiems forumiečiams, norintiems gerai čia praleisti laiką, ir nepadės rasti kompromiso, pasiekti savo tikslų ar gauti norimos informacijos. Tikimės abipusio sutarimo ir bendradarbiavimo.

Vartotojų paskyros

  1. Vienas forumo dalyvis gali turėti tik vieną paskyrą.
    1. Administracijai nustačius, kad vienas forumo dalyvis turi kelias paskyras, papildomos paskyros trinamos be atskiro įspėjimo.
    2. Dalintis savo paskyra ar joje esančiais papildomais personažais su kitais forumo dalyviais draudžiama. Administracijai nustačius tokį atvejį, viena iš paskyrų gali būti ištrinta.
  2. Jei prie forumo nori prisiregistruoti daugiau nei vienas kartu gyvenantis asmuo, apie tai reikia pranešti administracijai. Papildomas paskyras galima registruoti tik gavus administracijos patvirtinimą.
  3. Naudotojo vardas gali būti bet koks žodis. Jis reikalingas tik prisijungti prie forumo ir yra kitiems nematomas.
  4. Paskyrą galima ištrinti parašius administracijai, tačiau ištrynus paskyrą jūsų prieiga prie tinklalapio bus blokuojama 3 mėnesius.

Personažai

  1. Užregistravus naują vartotoją arba susikūrus papildomą personažą, reikia sugalvoti jam vardą.
    1. Sugalvojus personažui vardą, reikia eiti į „Tavo kišenė“ bei prie prekės „Personažo vardo keitimas naujokams“ spausti „Panaudoti“. Atsidariusiame puslapyje belieka įvesti sugalvotą personažo vardą ir pavardę. Negalima vadintis vardais, kuriais buvo pavadinti sagos „Haris Poteris“ personažai.
    2. Administracija personažo vardą keičia tik tuo atveju, jei jis pažeidžia taisykles arba yra kitaip netinkamas. Kitą kartą personažo vardą asmeniškai pakeisti galima tik nusipirkus šią paslaugą Skersiniame Skersgatvyje.
  2. Personažas gali būti:
    • Mokinys
    • Profesorius
    • Magijos Ministerijos darbuotojas
    • Pilnateisis narys
  3. Personažas gali turėti stebuklingą galią arba būti tam tikros rasės atstovas tik pateikęs prašymą Magijos ministerijos Magiškųjų gyvūnų kontrolės departamentui arba Magijos ministrui (jei šis departamentas neturi vadovo).
    1. Personažas gali turėti tik vieną iš šių stebuklingųjų galių ar rasių:
      • Aiškiaregystė
      • Animagija
      • Legilimantija
      • Metamorfmagystė
      • Šnypštūnas
      • Laumė
      • Vaiduoklis
      • Vampyras
      • Vela
      • Vilkolakis
        • Personažas turėdamas stebuklingąją galią ar rasę dar gali turėti vieną iš šių galių (taip pat vieną iš šių galių galima gauti neturint vienos iš aukščiau išvardintų galių ar rasių):
          • Keliavimas oru
          • Oklumantija
      • Personažą galima paversti vaiduokliu. Pavertus personažą vaiduokliu, personažas juo taps visam laikui ir įgis vaiduokliui būdingus gebėjimus. Jei vaiduokliu verčiamas mokinio personažas, tai toks personažas tampa pilnateisiu nariu (praranda mokinio statusą).
    2. Personažai, naudojantys gebėjimus ar priklausantys kuriai nors rasei, tačiau nėra gavę patvirtinimo iš Magiškųjų gyvūnų kontrolės departamento, bus atitinkamai baudžiami.
    3. Forumiečiai gali naudoti išgalvotus burtažodžius, tačiau tie burtažodžiai neturėtų jiems suteikti galių, prilygstančių toms, kurias suteikia MM4 departamentas. Dalinės išimtys taikomos tik legilimantijai ir animagijai.
  4. Forumo dalyviai savo paskyroje gali susikurti papildomus personažus.
  5. Konkursuose galima dalyvauti ir balsuoti vienu personažu. Savo konkursuose dalyvauti galima tik tokiu atveju, jeigu laimėtoją renka ne konkurso organizatorius.

Pranešimai

  1. RPG temose pranešimai rašomi trečiuoju asmeniu. Naudojamas būtasis kartinis laikas. Aprašomi personažo veiksmai, o ne pats personažas pasakoja apie save, pvz.: „Arwen pamatė drakoną ir krūptelėjo.“
  2. Ne RPG temose žinutės rašomos ne už personažą, o už save, pirmuoju asmeniu ir panašiai.
  3. Temų pavadinimai yra skirti tam, kad žinotumėte, apie ką rašote. Jei nesate tikri, ar pataikysite į temą, geriau nerašykite. Rašymas ne pagal temą gali prišaukti atitinkamas nuobaudas.
  4. Prieš kurdami naują temą savo iniciatyva pagalvokite ar tikrai planuojate joje kurti RPG istorijas. Naujai sukurtoje RPG temoje per mėnesį turi būti parašyti bent 5 RPG pranešimai neskaitant temos aprašymo, kitu atveju tema bus perkelta į archyvą. Ši taisyklė negalioja veikėjams priklausančio nekilnojamo turto temoms.
  5. Prieš kurdami naują temą įsitikinkite, kad forume dar tokios nėra. Ypač jei temą norite kurti skiltyje "Svarbu!" ar kitose ne RPG vietose.
  6. Temų pavadinimai turi atspindėti tai, kas rašoma temoje. Negalima temos pavadinti „Pasiūlymas“, „Klausimas“, „Kur rasti?“ ir panašiai. Pavadinimą reikia rašyti tokį, kad būtų aišku, ko tikėtis atsidarius tą temą. Pvz. „Vidinis pilies kiemas“, „Observatorijos bokštas“, „Paskirstymo kepurės klaidos“ ir kt.
  7. Kuriant naują RPG temą, joje privaloma apibūdinti aplinką.
  8. Kuriant naują RPG pastato temą, reikia atsižvelgti, kad:
    • Vienam personažui gali priklausyti tik viena RPG pastato tema arba viena RPG pastatų komplekso tema, pavyzdžiui, Ronio Vizlio ferma.
    • Negalima Hogvartse ir jo apylinkėse kurti pastatų, priklausančių personažams, arba tokių, kurie ten realiai negalėtų egzistuoti (pavyzdžiui, Poterio namas prie Hogvartso ežero, Bažnyčia kvidičo aikštėje, Namų elfų gelbėjimo centras Uždraustajame miške).
    • Bet kokioje kitoje, ne Hogvartso ir jo apylinkių, lentoje gali atsirasti pastatai, priklausantys personažams, bet vis tiek turi atitikti logiką ir lentos aprašą.
    • Panaikinus vieną personažą, kuriam priklausė koks nors pastatas, ir susikūrus naują, norint sukurti namus naujam personažui, reikia pertvarkyti senojo pastato temą. Temą pertvarkyti į naujo personažo namus arba į bendro naudojimo pastatą, personažui nepriklausantį (pvz., Rufo Skrimdžero namas perdaromas į Skrimdžero muziejų).
  9. Negalima rašyti į kito forumiečio personažui priklausantį pastatą be to forumiečio sutikimo, nebent pastate nebuvo rašyta daugiau kaip vienerius metus.
  10. Pastatų, priklausančių personažams, temos, kuriose per vienerius metus po jų sukūrimo nebuvo parašyta bent 10 RPG pranešimų, yra perkeliamos į archyvą.
  11. Mokinio personažui rašant RPG Pasaulio lentoje, jame turi atsispindėti vasaros, Kalėdų arba Velykų atostogų metas. Kitas laikas galimas tik tuomet, kai rašoma dėl itin svarbių priežasčių. Pasaulio lentoje rašyti RPG, kurio veiksmas vystosi mokslo metų laikotarpiu ir kuriame pats mokinys savo iniciatyva (be žemiau išvardytų svarbių išorinių priežasčių) išvyksta už Hogvartso ribų, nėra leistina. Galimos išvykimo už mokyklos ribų priežastys:
    • Ypač sunkios ir Hogvartso ligoninės sparne neišgydomos traumos (šiuo atveju personažo būklė turi būti ypatingai sunki, kadangi ligoninės sparne paprastai pagydoma daugelis pasitaikančių sužalojimų ar ligų).
    • Stiprūs įvykiai personažo šeimoje (pavyzdžiui, laidotuvės ar kiti rimti nutikimai, kai neišvengiamai privaloma pamatyti artimuosius).
    • Metų praleidimas nesimokant Hogvartse (tokiu atveju draudžiamas dalyvavimas Hogvartso pilies, Pamokų, Koledžų, Apylinkių lentose).
  12. Žinutė turi būti ne trumpesnė, nei 600 simbolių (be tarpų). Žinutės ilgis rodomas po žinute, ją rašant. RPG temos žinutėje atpalaiduokite fantaziją: aplink jūsų personažą yra ir lauko/vidaus detalių, jis mato ir dangų, ir kitus žmones, turi mintis ir penkis jutimus - nebūkite banalūs. Žinutės kaip „Arwen atsistojo ir išėjo iš klasės“ nėra įdomios nei jums, nei kitiems.
  13. RPG žinučių formatavimas:
    • Jūsų personažo mintys išskiriamos pasviruoju šriftu.
    • Visi burtažodžiai išskiriami paryškintu šriftu.
    • Žodžių pabrėžimas išskiriamas brūkšniu po jais.
    • Pokalbiai su kitais personažais išskiriami pagal visas lietuvių kalbos dialogo skyrybos taisykles.
  14. RPG temose galite rašyti tik už savo personažą, t.y., negalite aprašyti kito veikėjo minčių, jo reakcijos į jūsų paleistus kerus, ar atsakymo į jūsų žodžius. Kiekvienas kuriame savo personažą ir už jį esame atsakingi tik patys.
  15. RPG temose galima naudoti papildomus savo išgalvotus veikėjus (NPC) arba tuos sagos „Haris Poteris“ veikėjus, kurie nebuvo vieni iš pagrindinių, pavyzdžiui, Skersinio Skersgatvio prekybininkai, Akilanda, vaiduokliai ar madam Pomfri.
  16. RPG pamokų temose aprašinėti, kaip veikėjas eina į klasę ar vėluoja, galima tik prisiminimo forma, kad tai negriautų bendros pamokos RPG istorijos (kai klasėje darbas jau būna pasistūmėjęs, nėra logiška įsiterpti su postu, kuriame aprašomas pats ėjimas į klasę). Visi pamokoje dalyvaujantys mokiniai jau yra klasėje.
  17. Jei rašydami RPG pranešimą norite įterpti pastabą, nesusijusią su jūsų veikėju, rašykite ją po pačiu pranešimu ir išskirkite dvigubais arba laužtiniais skliaustais, pvz.: ((...)) arba [...].
  18. Spalvotas šriftas yra skirtas moderatorių pastaboms - nenaudokite jo savo žinutėse.
  19. RPG temų žinutėse ir veikėjų aprašymuose veidukai nenaudojami.
  20. Temoje rašyti kitą pranešimą tada, kai joje jūsų pranešimas yra paskutinis, galima šiais atvejais:
    • Pamokos temoje praėjus parai laiko po paskutinio jūsų pranešimo.
    • Kitose RPG temose tik tokiu atveju, jei ankstesnė RPG istorija jau buvo pabaigta ir toje pačioje temoje ketinate pradėti naują RPG istoriją.
  21. Jeigu temoje RPG istorija nėra pabaigta, tačiau paskutinis atsakymas buvo parašytas seniau kaip prieš mėnesį, naują pranešimą joje gali rašyti ir tie personažai, kurie nedalyvavo ankstesnėje, nepabaigtoje istorijoje.
  22. Griežtai draudžiama rašyti vulgarius, nešvankius ir ne kiekvienai amžiaus grupei tinkamus pranešimus ir atsakymus pamokose bei namų darbų užduotyse. Tokio pobūdžio pranešimai, nepriklausomai nuo to, ar jie pavieniai, ar jau sukurta ištisa istorija, bus trinami be atskiro įspėjimo, o jų autoriams bus skiriami įspėjimai.

Pamokos

  1. Pamokos turi būti reguliariai vedamos, tad vertėtų gerai pagalvoti prieš renkantis „Profesoriaus“ rolę.
  2. Vertinti savo paties dalyvavimą savo personažų pamokose bei atlikti savo kurtus namų darbus griežtai draudžiama.
  3. Kokias pamokas lankyti, renkasi pats mokinys.
  4. Namų darbų užduoties atsakyme savo personažo vardo, pavardės ir koledžo minėti negalima, nerekomenduojama minėti ir savo koledžo simbolikos. Namų darbų užduotyje minint koledžų simbolius, pavyzdžiui, koledžų gyvūnus ar spalvas, neatskleisti, jog tai susiję su koledžu, nebent profesoriaus užduotis reikalauja kitaip.
  5. Pamokos gali būti vedamos ir RPG, ir laisvuoju stiliumi.
  6. Jei mokinys RPG pranešime ne prisiminimų forma aprašo, kaip ateina į klasę arba vėluoja, profesorius, parašydamas pastabą po netinkamu RPG pranešimu, turi pareikalauti, kad mokinys jį pataisytų.
  7. Prasidėjus naujiems mokslo metams pamokas ir namų darbus galima vertinti (skirti mokiniams taškus) tik nuo 12 val. dienos.
  8. Vieną namų darbų užduotį su vienu personažu galima atlikti tik vieną kartą.
  9. Vienu metu tam pačiam kursui (ar tiems patiems kursams) gali būti užduotas tik vienas namų darbas iš kiekvieno dalyko (ir jame gali būti iki trijų pasirenkamųjų užduočių).
  10. Namų darbų užduoties terminas privalo būti bent 5 dienos. Trumpiau trunkančias užduotis kurti draudžiama.
  11. Namų darbų užduotys turi būti pateikiamos tik namų darbų sistemoje, nenaudojant trečiųjų šalių įrankių (pvz. Google Forms).
  12. Pasibaigus namų darbų užduoties galiojimo laikui, ji automatiškai pašalinama iš sąrašo.
  13. Profesorius turi savo pamokoje parašyti bent dvi žinutes (t.y. įžanginę ir užbaigiamąją).
  14. Draudžiama kurti naujas pamokas ir/ar namų darbų užduotis likus savaitei iki egzaminų pradžios.
  15. Pamokos ir/ar namų darbų užduotys turi būti suvertintos ir užbaigtos iki egzaminų pradžios.
  16. Egzaminai turi būti ištaisyti ir suvertinti per dvi dienas nuo egzaminų pabaigos.
  17. Už pamokas ir namų darbus skiriami taškai pagal Švietimo departamento nustatytą tvarką. Profesoriams griežtai draudžiama mokinius vertinti pagal savo sugalvotus metodus.
    1. Pamokoje, kurioje analizuojama vien tik teorija, galima užduoti maksimaliai 5 teorinius klausimus. Jeigu pamokoje atliekama praktinė užduotis, jos metu galima užduoti daugiausia 2 teorinius klausimus.
    2. Teorinėje pamokos dalyje vertinami tik skirtingi mokinių atsakymai. Už pasikartojančius atsakymus taškų skirti negalima.
    3. Už namų darbų užduotį galima skirti nuo 0 iki 10 taškų.
    4. Pamokoje už atsakymą į vieną teorinį klausimą galima skirti nuo 0 iki 2 taškų:
      • 0 taškų – jei į teorijos klausimą atsakyta neteisingai.
      • 1 taškas – jei į teorijos klausimą atsakyta iš dalies teisingai.
      • 2 taškai – jei į teorijos klausimą atsakyta teisingai.
    5. Už vienos pamokos praktinę dalį (nepriklausomai nuo to, kiek praktikos užduočių atliekama) mokinys gali būti įvertintas maksimaliai iki 10 taškų. Į juos turi įeiti visi profesoriaus norimi kriterijai, pvz. atsakymo žinutės įdomumas, originalumas, užduoties įgyvendinimas ir pan.
    6. Mokiniui, už profesoriaus perspėjimo, skirto pagal 5 pamokų taisyklę, nepaisymą ir savo RPG pranešimo nepataisymą iki pamokos galo, turi būti sumažintas RPG pamokos vertinimas 1 tašku.
    7. Papildomų taškų skyrimas pamokose ar už namų darbus yra draudžiamas.
    8. Atiminėti taškus už namų darbus draudžiama - netinkamai atliktos užduotys vertinamos 0 taškų.
    9. Pamokoje galima atimti taškus tik tiems mokiniams, kurie nesilaiko profesoriaus nustatytos tvarkos.
    10. Patenkinami pažymiai:
      • Nuostabiai (N) - 9-10 taškų
      • Geriau nei tikėtasi (G) - 7-8 taškai
      • Vidutiniškai (V) - 5-6 taškai
    11. Nepatenkinami pažymiai:
      • Prastai (P) - 3-4 taškai
      • Siaubingai (S) - 1-2 taškai
      • Trolis (T) - 0 taškų
  18. Nustatytą tvarką nuolatos pažeidžiantys profesoriai nušalinami nuo pareigų iki mokslo metų pabaigos.

Sankcijos

  1. Nesilaikant aukščiau išvardintų taisyklių, skiriami įspėjimų taškai.
    • Lietuviškų rašmenų nenaudojimas forume - 5 taškai;
    • Nepagarba forumo dalyviams bei jų įžeidinėjimas - 10 taškų;
    • Necenzūrinių žodžių naudojimas - 5 taškai;
    • Galios naudojimas ar personažo vaizdavimas tam tikros rasės atstovu, kurie nėra įtraukti į Magiškųjų Gyvūnų departamento sąrašą - 5 taškai;
    • Dalyvavimas konkursuose su daugiau personažų, nei tai numato konkurso taisyklės - 5 taškai;
    • Dalyvaujant savo organizuojamame konkurse, kuriame nugalėtoją renka pats organizatorius, konkurso statusas yra skelbiamas neoficialiu;
    • Už kiekvienos „Pranešimų“ taisyklės pažeidimą - 5 taškai;
    • Už vulgarias, nešvankias ir vyresnio amžiaus grupei skirtas žinutes - nuo 10 taškų;
    • Už forumo veiklos trikdymą ar kitokius didesnius nusižengimus numatomos svarstytinos bausmės, kurios gali būti tiek įspėjamieji taškai, tiek uždarymas į Azkabaną.
  2. Pažeidus tą pačią taisyklę ne pirmą kartą, jos nuobauda bus vis didesnė.
  3. Pasiekus 60 taškų įspėjimų ribą, žinutės forume atsiranda tik tuomet, kai jas patvirtina moderatoriai.
  4. Negavus įspėjimų per paskutines 24 val., įspėjimų kiekis sumažėja 1 tašku.